چرا تعداد بیلبورد های تبلیغاتی استاتیک (ایستا) همچنان در عصر دیجیتال بیشتر می‌شود؟

بیلبورد استاتیک و تفاوت آن با دیجیتال

در دهه‌های اخیر با پیشرفت سریع تکنولوژی و گسترش فضای دیجیتال انتظار می‌رود که وسایل مبتنی بر فناوری به تدریج جایگزین شوند. اما نکته جالب توجه در این دوره که آنرا عصر دیجیتال می‌نامند آنست که بیلبورد های تبلیغاتی استاتیک همچنان موجود هستند و افزایش نیز پیدا می‌کنند! در این مقاله  به این موضوع می پردازیم که چرا همچنان از بیلبوردهای ایستا استفاده می‌شود و چرا باید از آن‌ها در کمپین های تبلیغاتی استفاده کرد. همچنین بیلبوردهای تبلیغاتی استاتیک و دیجیتال را با هم مقایسه می‌کنیم.

علت اصلی استمرار محبوبیت بیلبوردهای استاتیک در عصر دیجیتال، به جوانب مختلفی مربوط می‌شود. یکی از عوامل مهم، ارتباط و قدرت انتقال پیام به شکل واضح و مستقیم در بیلبوردهای استاتیک است. بیلبوردهای OOH با قرارگیری طولانی مدت در معرض دید، با فرمت های بزرگ و قرارگیری در موقعیت های استراتژیک مزیت رقابتی ایجاد می‌کند. این درحالی است که تبلیغات محیطی دیجیتال DOOH یک رسانه اشتراکی است و روزانه تبلیغات زیادی در یک بیلبورد دیجیتال انجام می‌شود.

بیلبوردهای تبلیغاتی استاتیک و تبلیغات محیطی سنتی OOH

تبلیغات محیطی با گذشته نزدیک به دو دهه بعنوان قدیمی ترین رسانه تبلیغات شناخته می‌شود. آمارها نشان دهنده تاثیر قابل ملاحظه تبلیغات محیطی در مقایسه با سایر شیوه های تبلیغاتی است. بر اساس آمارهایی که در گذشته بیان کردیم شرکت ها سالانه بودجه بیشتری را نسبت به گذشته برای استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی اختصاص می‌دهند و هیچگونه کاهش با بی میلی نسبت به استفاده از  Static OOH مشاهده نمی‌شود.

دلایل قدرت بیلبوردهای استاتیک را در موارد زیر می‌دانیم:

بیلبورد تبلیغاتی استاتیک مخصوص تبلیغ شماست!

زمانی که بیلبوردی را اجاره می‌کنید تبلیغ شما برای مدتی معلوم در برابر مخاطبان قرار می‌گیرد. این ویژگی در مقابل بیلبورد دیجیتال که هر لحظه تبلیغ متفاوتی را به نمایش می‌گذارد بسیار مهم است. مخاطب با انبوهی از تبلیغ مواجه می‌شود و چه بسا تبلیغ شما را از خاطر ببرد. بنابراین استفاده از بیلبوردی که مختص شماست ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب دارد.

بیلبورد سنتی بر رفتار مصرف کننده تاثیرگذار است

تحقیقات در طول سال های گذشته ثابت کرده است که بیلبوردهای ایستا تأثیر عمیقی بر رفتار مصرف‌کننده دارند. بر اساس مطالعات انجام شده توسط OAAA نشان می دهد که ۵۷%  از مصرف‌کنندگان تبلیغات چاپی در مکان‌هایی مانند فروشگاه‌های زنجیره ای یا بیلبوردهای کنار خیابان توجه آنها را جلب کرده و ۴۲٪ اعلام کرده‌اند که تبلیغات Out-of-Home مستقیماً بر تصمیم به خرید آنها تأثیر گذار بوده است.

مقاله مرتبط: کمپین یا کارزار تبلیغاتی چیست؟

توجه به مخاطب محلی

بیلبورد تبلیغاتی استاتیک نه تنها در دستیابی به مخاطبان محلی عالی عمل می‌کنند بلکه امکانات بی‌نظیری برای برندهایی فراهم می‌کنند که تمرکز خود را بر روی یک منطقه یا جامعه خاص دارند. این اقدام نه تنها این امکان را فراهم می‌کند تا بازاریابان به طور موثر با مخاطبان محلی در ارتباط باشند، بلکه پیام‌های متناسب با محتوای محلی را ارائه دهند و اثربخشی بالایی در جامعه‌ی هدف ایجاد کنند. همچنین این بیلبوردها فرصتی فوق‌العاده برای کسب و کارهای محلی ارائه می‌دهند که تمرکز آن‌ها بر تعامل با مصرف کنندگان در نزدیکی موقعیت کسب و کار است و به آن‌ها امکان می‌دهد بازاریابی مقرون به صرفه و در سطح شخصی‌تری انجام دهند تا اثر بخشی کلی تبلیغات خود را افزایش دهند.

بیلبورد تبلیغاتی برند عالیس در شهر فریدونکنار استان مازندران

تفاوت های بیلبورد تبلیغاتی استاتیک و دیجیتال

برای کسانی که در حال برنامه ریزی یک استراتژی تبلیغاتی خارج از خانه هستند، ممکن است از خود بپرسند که: بیلبوردهای استاتیک کمک می کند تا به بهترین نحو به اهداف کمپین خود برسیم یا بیلبورد دیجیتال؟ حقیقت این است که این دو ممکن است مشابه به نظر برسند. هر دو بیلبورد ثابت و دیجیتال، همراه با سایر روش های تبلیغات خارج از خانه، اثربخشی خود را در فضای متنوع تبلیغاتی امروزی نشان داده‌اند. برای آنکه بتوانید انتخاب درستی بین این دو شیوه داشته باشید برخی از ویژگی های هرکدام را بررسی کرده ایم:

بیلبورد تبلیغاتی استاتیک

  • کاملا مختص به شماست و همیشه تبلیغ شما را نشان می‌دهد.
  • در مدت طولانی تری در معرض دید قرار می‌گیرد.
  • CPM در بیلبورد ثابت از شیوه های دیگر تبلیغات بطور قابل ملاحظه ای پایین تر است.
  • هزینه تولید از بیلبورد دیجیتال کمتر است.
  • نصب هر تبلیغ نیاز به زمان و هزینه دارد.
  • آپدیت یک طرح نیازمند به تعویض طرح قبلی با طرح جدید است.

بیلبورد تبلیغاتی دیجیتال

  • زمان قرارگیری در معرض دید پایینی دارد.
  • تاثیرگذاری پایین تری دارد زیرا چند تبلیغ متفاوت و نامربوط در زمان کوتاهی پشت سر هم پخش می‌شود.
  • مقرون به صرفه تر است.
  • طرح به سرعت قابل آپدیت و تعویض می‌باشد.
  • برای ساخت بیلبورد دیجیتال هزینه بسیار بیشتری نیاز است.

بیلبورد دیجیتال - نمایشگر مشهد سه راه خیام

چه زمانی از بیلبوردهای تبلیغاتی ثابت استفاده کنیم؟

در حالی که تبلیغات دیجیتال خارج از خانه (DOOH) در سال های اخیر محبوبیت پیدا کرده است، بیلبوردهای استاتیک مجموعه ای منحصر به فرد از مزیت ها را ارائه می دهند که آنها را از همتایان دیجیتال خود متمایز می کند. بیلبورد های تبلیغاتی استاتیک با اندازه بزرگ و جلوه های بصری خیره کننده خود توانایی جلب توجه رانندگان و عابران پیاده را دارند. پیام‌های همیشه فعال به این معنی است که بازاریابان می‌توانند کمپین گسترده‌ای را برای دستیابی به اهداف آگاهی از نام تجاری خود ایجاد کنند، و در طول مدت کمپین، چشم هر کسی را که از آن عبور می‌کند، تحت تأثیر قرار دهد. برخلاف بیلبوردهای دیجیتال، که معمولاً یک صفحه نمایش را با سایر تبلیغ‌کنندگان به اشتراک می‌گذارید، بیلبوردهای ایستا در مدتی که تبلیغ شما بر روی آن است مختص به شماست.

بطور کلی بهترین موارد استفاده برای بیلبورد های OOH بصورت زیر است:

  • برندسازی و ریبرندینگ
  • کمپین های تبلیغاتی بلند مدت
  • اطلاع رسانی با ضریب تاثیرگذاری بالا
  • هدف گذاری محلی (local)
  • آگاهی از برند یا محصول جدید
حتما مطالعه کنید: مراحل اکران طرح تابلو های تبلیغاتی

سخن پایانی

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید آنست که نیازی نیست حتما از بین بیلبورد تبلیغاتی استاتیک و دیجیتال یکی را انتخاب کنید. یک کمپین تبلیغاتی ۳۶۰ درجه شامل رسانه های مختلفی است و شما می‌توانید از انواع رسانه های تبلیغاتی جهت بهره گیری حداکثری استفاده کنید. در این مورد می‌توانید به ما اعتماد کنید زیرا فرهنگ رسانه با سابقه بیش از یک دهه فعالت موثر در صنعت تبلیغات و بخصوص تبلیغات محیطی بهترین شیوه را مختص کسب و کار شما ارائه می‌کند و می‌توانید مشاوره های ارزشمندی در این خصوص بصورت رایگان دریافت کنید.

منابع:

clearchannel.co.uk | dooh.ly

جهت برقراری تماس با کارشناسان تبلیغات محیطی با شماره ۰۵۱۹۱۰۰۱۲۱۵ تماس حاصل نمایید

مرکز مدیریت رسانه ایران

در سراسر ایران شناخته شوید
Search
فهرست مقاله

نظر شما با ارزش است:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برقراری ارتباط سریع

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا در کمتر از 24 ساعت با شما تماس بگیریم