روش های جذب مشتری جدید برای کسب و کارهای کوچک

روش های جذب مشتری

اگر تصمیم به راه‌اندازی یک کسب و کار تازه گرفتید حتما باید با شیوه‌های جذب مشتری آشنایی داشته باشید. در این مقاله به ۱۰ روش برای جذب مشتری پایدار برای کسب و کارهای کوچک خواهیم پرداخت و انواع روش ها را بررسی خواهیم کرد. از این روش ها میتوانید در کسب و کار های سنتی و فروشگاه های آنلاین استفاده کنید و فروش خود را چند برابر نمایید.

۱- مشتری هدف خود را بشناسید

شناخت مشتری هدف یکی از اساسی‌ترین قدم‌ها برای جذب مشتری جدید در کسب و کارهای کوچک است. برای این منظور، ایجاد پرسونای مشتری ابزاری قدرتمند به شمار می‌آید. پرسونا به توصیف دقیق و جامع از مشتری ایده‌آل شما می‌پردازد، شامل جزئیاتی مانند سن، جنسیت، شغل، علایق، نیازها، چالش‌ها و رفتار خرید آن‌ها. با درک عمیق از پرسونای مشتری، می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی خود را به گونه‌ای سفارشی‌سازی کنید که با نیازها و خواسته‌های دقیق مخاطبان هدف‌تان هم‌راستا باشد. این رویکرد احتمال جذب مشتریان جدید را به طور قابل توجهی افزایش داده و به کسب و کارهای کوچک کمک می‌کند تا با منابع محدود خود، بهترین بازدهی را کسب کنند.

مقاله مرتبط: بازاریابی چریکی چیست؟ شیوه های خلاقانه برای جلب توجه مخاطب

۲- برای جذب مشتری جدید به آن‌ها تخفیف و پیشنهادات شگفت انگیز بدهید!

مشتری همیشه بدنبال کالای با قیمت مناسب است. از این ویژگی برای جذب مشتری جدید استفاده کنید. می‌توانید با ارائه تخفیف برای خرید اول – تخفیف‌های ویژه برای کالاهای خاص پیشنهادهای شگفت انگیز روزانه به مشتری برای تغییر عادت خرید از فروشگاهی به فروشگاه شما انگیزه بدهید.

۳- از مشتریان جدید نظرسنجی کنید

برای آنکه نحوه خدمات و کیفیت کالای خریداری شده را بسنجید فقط به بخش نظرات هر محصول اکتفا نکنید. برای مشتری پیام بفرستید و نظرسنجی هایی را ترتیب ببینید. نظرخواهی مستمر از خریدار به او این اطمینان را میدهد که رضایت مشتری برای شما اهمیت دارد بنابراین حتما نظر سنجی را در فرآیند خرید قرار دهید.

مقاله مرتبط: استراتژی بازاریابی چیست؟

۴- با مشتریان گذشته در تماس باشید

یکی دیگر از روش های جذب مشتری در ارتباط با مشتری قدیمی است. این مشتریان پتانسل خوبی برای تبدیل شدن به مشتریان وفادار دارند. میتوانید از روش اول برای مشتری های قدیمی استفاده کنید. مثال خوب برای این روش اسنپ است. اگر دقت کنید وقتی یک مرتبه از هر یک از خدمات این پلتفرم استفاده کنید تا بعد از حدود یک هفته پیام های تخفیف اسنپ شروع می‌شود! این دقیقا کاریست که باید انجام دهید.

جذب مشتری جدید

 

۵- برای کسب و کار خود سایت داشته باشید و آنرا بروز نگهدارید

داشتن یک سایت باکیفیت قطعا یک روش عالی برای تبلیغات، آگاهی از برند، فروش محصول یا ارائه خدمت است. سایت‌ معتبر فروشگاهی خود به تنهایی بار یک کسب و کار را بخوبی بدوش می‌کشد. همچنین برای افزایش ورودی ارگانیک سایت روی سئو آن کار کنید و همچنین سایت خود را برای استفاده کنندگان موبایل بهینه کنید (mobile-friendly).

۶- شبکه سازی

هیچ راهی بهتر از ملاقات رو در رو با افراد جدید و صحبت درباره آنچه که هستید و آنچه می‌کنید. به انجمن‌های کسب و کار و رویدادها سر بزنید با افراد مطرح حوزه کاری خود ارتباط بگیرید. در مواجهه با مردم همیشه از عبارت “چطور میتونم کمکتون کنم” استفاده کنید و تفکر اینکه “چی گیر من میاد” کنار بگذارید.

مقاله مرتبط: تبلیغات همسان (Native Ads) چیست؟ انواع و نحوه ساخت

۷- تخصص خود را ارتقا دهید

در هر کسب و کاری که هستید یادگیری را متوقف نکنید! این که شما متخصص‌ترین در رفع نیاز مشتری باشید باعث مزیت رقابتی شما خواهد شد و یکی از مهم ترین روش‌های جذب مشتری است.

توقف در یادگیری آغاز مرگ است.

آلبرت اینشتین

۸- با مشاغل مکمل و مرتبط شریک شوید

همکاری و مشارکت با مشاغلی که به شغل شما مرتبط هستند ولی با شما رقابت ندارند به رشد کسب و کار شما کمک می‌کند. مثلا اگر شما فروشنده ملزومات نوزاد هستید همکاری با فروشنده لباس بارداری برای هر دو شما مفید خواهد بود.

۹- در رتبه بندی ها از رقبای خود پیشی بگیرید

مصرف کنندگان و دیگر کسب و کارها برای انتخاب بهترین محصول یا خدمات سایت‌های رتبه بندی را چک می‌کنند. بنابراین مطمئن شوید که در این سایت ها حضور دارید. همچنین در سایت خودتان نظرسنجی برای حل محصول/خدمت بگذارید.

۱۰- در رویدادهای کاری-اجتماعی مشارکت فعال داشته باشید

آمار نشان میدهد که مردم دوست دارند از کسب و کارهای محلی حمایت کنند. با شرکت در رویدادها محصول/خدمت خود را ارائه کنید. همچنین میتوانید با مشارکت در رویدادهای خیرخواهانه وجهه خود را بهبود بخشید. اسپانسر یک رویداد ورزشی خیرخواهانه شوید یا به موسسه های خیریه کمک کنید.

۱۱- به مشتریان حال حاضر خود در ازای معرفی شما به دیگران امتیاز ویژه بدهید

یکی از روش های دیگر جذب مشتری مشارکت دادن مشتریان فعلی برای جذب مشتریان جدید است. مثلا اگر فروشگاه اینترنتی دارید میتواند به هر حساب کاربری یک کد معرف اختصاص دهید. اگر از کد این حساب استفاده شود مشتری جدید ۱۰% تخفیف و حساب کاربری معرف ۲۰% تخفیف برای خرید آینده خواهد داشت. به اینصورت شما تعداد بیشماری بازاریاب رایگان در اختیار خواهید داشت.

مقاله مرتبط: بازاریابی جهانی یا بین المللی چیست؟

روش‌های جذب مشتری برای کسب و کار شما کدام است؟

به عنوان شروع به موارد بالا دقت کنید. موارد جدید را اضافه کنید یا مطالب بالا را متناسب با نیاز کسب و کار خود ویرایش کنید. نکته مهم آنست که هرچه سریع تر اقدام کنید تا سال آینده مشتریان زیادی داشته باشید. در صورت نیاز می‌توانید برای مشاوره و افزایش مشتریان خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مرکز مدیریت رسانه ایران

در سراسر ایران شناخته شوید
Search
فهرست مقاله

نظر شما با ارزش است:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برقراری ارتباط سریع

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا در کمتر از 24 ساعت با شما تماس بگیریم