کمپین تبلیغات تیزینگ اوپنینگ چیست؟

طرح بیلبورد کمپین تبلیغات تیزینگ شیرآلات کسری

در دنیای بازاریابی و تبلیغات خلاقیت و نوآوری اهمیت زیادی دارد. کمپین تبلیغات تیزینگ اوپنینگ Teasing / Opening Campaign یا پری لانچ و لانچ تبلیغات Pre-Launch / Launch برای ایجاد حس کنجکاوی و همراهی مخاطب با اهداف برنامه ریزی شده کسب و کارها بسیار سودمند است. تبلیغات محیطی به ویژه استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی، یک پایگاه منحصر به فرد برای بازاریابان فراهم می‌آورد تا کمپین‌های تیزینگ و اوپنینگ را اجرا کنند که در شکل گیری هویت برند در ذهن مخاطبان تأثیرگذار است. در این مقاله، به بررسی جزئیات کمپین‌های تیزینگ می‌پردازیم و نقش تبلیغات خارج از خانه را  در این شیوه بررسی می‌کنیم. همچنین نکات مهم استفاده از روش تیزینگ و اوپنینگ را بررسی می‌کنیم.

کمپین تبلیغات تیزینگ یا پری لانچ چیست؟

کمپین تبلیغاتی تیزینگ به تبلیغاتی گفته می شود که به آرامی اطلاعات مربوط به رویداد، محصول یا اطلاعیه را نشان می‌دهد. تیزینگ به رویکردی استراتژیک برای جذب و جلب توجه مخاطبان تبدیل شده‌ است که اطلاعات کلیدی در مورد محصول، خدمات یا رویداد را پنهان می‌کنند. این تکنیک با استفاده از حس کنجکاوی مخاطب، احساس نیاز به دانستن ایجاد می‌کند که مخاطبان را با هیجان به انتظار وا می‌دارد. زمانی که تیزینگ به طور موفق اجرا شود، می‌تواند در نتیجه آن افزایش شور و هیجان، افزایش آگاهی برند و محصول را به همراه داشته باشند.

استفاده از پری لانچ با رسانه تبلیغات محیطی

تبلیغات خارج از خانه، شامل انواع تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی و سایر فرمت‌های OOH رسانه قدرتمند تبلیغاتی است که قابلیت نمایش به جمعیت گسترده و جلب توجه در مناطق با ترافیک زیاد، آن را به یک وسیله ایده‌آل برای کمپین‌های تیزینگ تبدیل می‌کند. به ویژه استفاده از بیلبوردها با نرخ بازدید و تاثیرگذاری فراوان بهترین بستر برای اجرای کمپین تبلیغات تیزینگ است.

نکاتی برای اجرای کمپین تبلیغات تیزینگ موفق

۱. انتخاب موقعیت برای اجرای کمپین تبلیغات تیزینگ

انتخاب مکان مناسب برای اجرای کمپین‌های محیطی پری لانچ حیاتی است. موفقیت در هر کمپین تبلیغاتی وابسته به میزان بازدید مخاطب است. به همین دلیل استفاده از رسانه های تبلیغاتی در مناطق با ترافیک زیاد حداکثر بازدید و افزایش نمایش را فراهم می‌کند.

۲. پیام رمز و راز آلود و جذاب بنویسید

اگر می‌خواهید محتوای تبلیغ شما در حافظه مخاطب بماند و کنجکاوی ایجاد کند از پیام‌های رمزی استفاده کنید و سرنخ هایی برای درگیر کردن فکر مخاطب ایجاد کنید. سرنخ ها ممکن است ساده یا رمزآلود باشند و مخاطبان را ترغیب کند تا پیام تبلیغ را رمز گشایی کند. هدف از کمپین های تبلیغاتی تیزر این است که مردم را به صحبت در مورد یک برند یا محصول خاص تشویق کنند که این باعث افزایش آگاهی و تعامل می‌شود.

۳. زمان‌بندی کمپین تبلیغات تیزینگ – خیلی زود پیام تبلیغ را فاش نکنید!

وقتی که کنجکاوی مخاطبان برانگیختید، آغاز به افشای اطلاعات بیشتر می‌کنید تا مخاطبانتان را علاقه‌مندتر کنید. ایجاد تعلیق یکی از مهم ترین ویژگی های تبلیغات تیزر است. با اطلاعاتی کوچک به مخاطبانتان اجازه دهید حدس بزنند تبلیغ شما چه پیامی دارد. از اطلاع دهی قطره‌ای استفاده کنید که امکان پیش‌بینی و حدس زدن را برای آنها ایجاد کند. شیوه اطلاع دهی تدریجی ذهن مخاطبان را درگیر تبلیغ شما نگه می‌دارد.

استفاده از شمارش معکوس یا زمان‌بندی نیز تعلیق و انتظار ایجاد می‌کند. شمارش معکوس ممکن است شامل روزهای باقی‌مانده تا افشا کامل تبلیغ یا یک تاریخ مشخص برای برگزاری رویداد باشد.

۴. ایجاد انگیزه برای تعامل بیشتر

علاوه بر استفاده از حس کنجکاوی مخاطب، انگیزه‌ای برای تشویق مردم به تلاش برای کشف اینکه پیام شما قبل از پایان کمپین چیست فراهم کنید. یکی از راهکارهای موثر در بازاریابی، ترغیب دنبال‌کنندگان به به اشتراک گذاری پست‌های مرتبط با کمپین تبلیغاتی در صفحات رسانه‌های اجتماعی خود است. زمانی که افراد بیشماری پست شما را به اشتراک می‌گذارند، سرنخ‌های بعدی کمپین شما باز می‌شوند. این کار تیمی و همکاری را تقویت می‌کند و در عین حال افراد را به ادامه فعالیت تبلیغاتی آنلاین برند شما ترغیب می‌کند.

۵. کمپین تبلیغات تیزینگ را در چندین پلتفرم اجرا کنید

به جای تمرکز بر یک پلتفرم یا رسانه، چندین گزینه را در نظر بگیرید تا مخاطبان خود را با آنها درگیر کنید و دسترسی خود را به حداکثر برسانید. این روش استفاده از کمپین ۳۶۰ درجه است که شامل شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، انواع بیلبوردهای تبلیغاتی، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و … است. از تصاویر و پیام مشابه در پلتفرم‌هایی که انتخاب می‌کنید استفاده کنید تا مطمئن شوید که کمپین تیزر شما به راحتی برای مردم قابل تشخیص است. زمان پخش هر یک از تبلیغات خود را به طور همزمان انجام دهید تا افرادی که با پلتفرم ها یا رسانه های مختلف درگیر هستند، جدیدترین سرنخ ها را به موقع دریافت کنند.

اوپنینگ یا لانچ

زمانی که مرحله تیزینگ با موفقیت کنجکاوری و انتظار ایجاد کرده، وقت آن رسیده که پیام خود را به نمایش بگذاریم. به این مرحله اوپنینگ (Opening)، لانچ (Launch) یا مرحله افتتاحیه می‌گویند. مرحله اوپنینگ برای بهره‌گیری از مرحله تیزینگ ایجاد شده و تبدیل آنها به نتایج ملموس ضروری است.

طرح بیلبورد کمپین تبلیغات تیزینگ اوپنینگ شیرآلات کسری

ویژگی های مرحله اوپنینگ

  1. افشای خلاقانه و تاثیر گذار: افتتاحیه باید به طور ملموسی از مرحله تیزینگ به یک افشا خلاقانه و تأثیرگذار منتقل شود. تصاویر، پیام و کلیت ارائه باید با انتظارات تعیین شده در مرحله تیزینگ هماهنگ باشد.
  2. استفاده از عناصر تعاملی: از عناصر تعاملی برای افزایش جذابیت در مرحله افتتاحیه بهره ببرید. این ممکن است شامل کدهای QR در تابلوها باشد که به محتوای مورد نظر منتقل می‌شود.

نمونه دیگری از کمپین تیزینگ / اوپنینگ

کمپین تبلیغاتی تیزینگ شرکت آپ
اجرای کمپین تیزینگ اوپنینگ شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ) توسط آژانس فرهنگ رسانه در سال ۹۸ با تیزر “این نشان یک تحول ملی است”.
کمپین تبلیغاتی اوپنینگ شرکت آپ
اوپنینگ آپ با شعار “نشان پرداخت یک تحول ملی است”

اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل نتایج کمپین

برای ارزیابی موفقیت کمپین‌های تیزینگ و افتتاحیه، اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل نتایج ضروری است. پیگیری شاخص‌های عملکرد اصلی (KPIs) مانند ترافیک وب سایت، اشتراک گذاری رسانه‌های اجتماعی و داده‌های فروش به ارزیابی تأثیر کمپین و شناسایی نقاط بهبود در کمپین‌های آینده کمک می‌کند.

سخن پایانی

کمپین های تبلیغات تیزینگ / اوپنینگ به خصوص از طریق تبلیغات محیطی و بیلبورد، راهبردی قدرتمند برای جلب توجه مخاطبان و ایجاد هویت برند است. انتخاب موقعیت مناسب، استفاده از پیام و تصاویر رمزی و انتقال روان به مرحله افتتاحیه می‌تواند تبلیغاتی اثر بخش ایجاد کند. ترکیب استفاده از رسانه های تبلیغات محیطی و تیزینگ به ماندگاری برند و ارتقای هویت برند کمک می‌کند. همچنین استفاده از این روش برای کسب و کارهایی که به دنبال ریبرندینگ هستند بسیار مناسب است. آژانس تبلیغاتی فرهنگ رسانه با تجربه و تخصص بیش از یک دهه و اجرا کمپین های وسیع تبلیغات محیطی می‌تواند در اجرای کمپین های تبلیغاتی تیزینگ راهنما و همکار شما باشد.

منابع:

indeed | sendpulse

اجرای کمپین تبلیغات محیطی در سراسر کشور تخصص ماست

۰۵۱-۹۱۰۰۱۲۱۵

مرکز مدیریت رسانه ایران

در سراسر ایران شناخته شوید
Search
فهرست مقاله

نظر شما با ارزش است:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برقراری ارتباط سریع

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا در کمتر از 24 ساعت با شما تماس بگیریم