کال تو اکشن Call to Action چیست؟ انواع فراخوانی برای اقدام یا CTA

کال تو اکشن Call to Action چیست؟

امروزه نیاز به برقراری ارتباط نزدیک کسب و کارها با مخاطبان بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. بنابراین بخش اعظمی از بازاریابی باید منجر به تعامل مشتری با کسب و کار شود. طبیعتا وقتی تبلیغی انجام می‌شود، کسب و کار انتظار دارد مخاطبان اقدامی مطابق انتظار انجام بدهند. متخصصان بازاریابی این تعامل را به نحوی مدیریت می‌کنند که ارتباط از سمت مخاطب یا مشتری با کسب و کار در چه زمینه ای باشد، از چه کانالی باشد، در خصوص چه محصول یا خدمتی باشد و مواردی از این دست. اقدام متقابل مخاطب به عوامل مختلفی وابسته است اما می‌توانیم آنرا با کال تو اکشن به مسیری که برای آن برنامه ریزی کرده ایم سوق دهیم.

در این مقاله بررسی میکنیم که کال تو اکشن چیست و کی و کجا باید از فراخوانی برای اقدام استفاده کنیم و انواع کال تو اکشن ها را بررسی می‌کنیم. همچنین آموزش می‌دهیم که چگونه CTA بنویسیم و به مثال‌ها و نمونه‌های زیادی اشاره خواهیم کرد. با فرهنگ رسانه همراه باشید.

کال تو اکشن CTA چیست؟

فراخوانی برای اقدام یا کال تو اکشن Call to Action ابزاری حیاتی در هر کمپین تبلیغاتی و بازاریابی است که به کسب و کارها کمک می‌کند تا مخاطبان خود را به انجام کار خاصی ترغیب کنند. این عبارات یا دکمه‌ فراخوانی به صورت جذاب در متن‌ها، تصاویر یا ویدئوهای تبلیغاتی جای می‌گیرند و برای ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان و راهنمایی آن‌ها به عملکرد مشخصی، مانند خرید محصول، ثبت نام در خبرنامه، دریافت اطلاعات بیشتر یا اشتراک گذاری محتوا، استفاده می‌شوند. CTA چیزی بیش از یک پیغام است. دعوت به اقدام ابزاری برای بازاریابی استراتژیک است که برای برانگیختن یک واکنش فوری طراحی شده است و مخاطب منفعل را به شرکت کنندگان فعال تبدیل می کند. به این ترتیب مخاطبان خود را با اهداف کمپین یا کسب و کار خود هماهنگ می‌کنید.

دعوت به عمل نقش اساسی در تبلیغات دارد. استفاده از دعوت به اقدام نه تنها به کسب و کار کمک می‌کنند تا اهداف بازاریابی خود را دستیابی پذیرند، بلکه ارتباط مستقیم و فعال با مخاطبان را تقویت می‌کنند. شما ممکن است محصول یا خدمات جذابی داشته باشید اما بدون دعوت به اقدام (CTA)، مخاطبان شما ممکن است هرگز از فرصتی که شما ارائه می دهید استفاده نکنند.

اهمیت استفاده فراخوانی برای اقدام

حتما تابحال پرسیده اید که اهمیت استفاده از کال تو اکشن در چیست؟ فراخوانی برای اقدام در هر کمپین تبلیغاتی یا بازاریابی بسیار حیاتی است زیرا به کسب و کار کمک می‌کند تا مخاطبان خود را به انجام عملی مشخص ترغیب کند. این فراخوان‌ به کاربران راهنمایی می‌کند و آن‌ها را به اقدامی مشخص، مانند خرید، ثبت نام، اشتراک گذاری محتوا یا دریافت اطلاعات بیشتر، سوق می‌دهند. بدون وجود فراخوانی‌های موثر، کمپین‌های تبلیغاتی ممکن است عملکرد ضعیفی داشته باشند و نتایج مطلوب را نداشته باشند. همچنین، دعوت به عمل به کسب و کار این امکان را می‌دهد که عملکرد تبلیغات خود را اندازه‌گیری و ارزیابی کند. با تعیین هدف و انتخاب فراخوانی‌های مناسب، کسب و کارها می‌توانند عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی خود را بررسی کنند و بهبودهای لازم را اعمال کنند. به این ترتیب، دعوت برای اقدام نقش مهمی در بهبود بازدهی و افزایش موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی دارد.

حتما بخوانید: چرا کمپین های تبلیغاتی شکست می‌خورند؟

کی و کجا از کال تو اکشن استفاده کنیم؟

انواع مختلفی از فراخوانی برای اقدام وجود دارند و هر کدام برای هدفی استفاده می‌شوند. انواع مختلف CTAها را می‌توانید در وبسایت ها و شبکه های اجتماعی مشاهده کنید. از دکمه هایی که به صفحه مورد نظر هدایت می‌شوند تا عبارات متقاعد کننده. دعوت به اقدام ها تقریبا در تمامی رسانه های تبلیغاتی وجود دارند. یک CTA خوب دارای استراتژی است که می تواند تعامل کاربر را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کند.

برخی از رسانه هایی که در آن از CTA استفاده می‌شود موارد زیر است:

  • وبسایت ها: در صفحات فرود (Landing Pages) و پست های وبلاگ یا بصورت پاپ آپ (Pop-up)
  • پست ها و استوری های شبکه های اجتماعی
  • دکمه های اضافه کردن به سبد خرید در صفحات محصول
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات خارج از خانه و چاپی
  • ویدیو ها

انواع کال تو اکشن ها چیست؟

هر کدام از انواع کال تو اکشن برای هدف مشخصی استفاده می‌شود و با اجرا آن اقدام خاصی را از طرف مخاطب انتظار داریم. در اینجا به معرفی و بررسی هر کدام می‌پردازیم.

دعوت به اقدام مستقیم

در دعوت به اقدام مستقیم، اهداف واضح و مشخص برای مخاطبان ارائه می‌شود و آن‌ها را به طور مستقیم به انجام یک عمل ترغیب می‌کند. این دعوت‌ها معمولاً به صورت مستقیم و قاطع ارائه می‌شوند، مانند “ثبت نام کنید”، “الان بخرید”، “اشتراک بگذارید” یا “دانلود کنید”. این جملات دو-سه کلمه ای معمولاً شامل توضیحات کوتاه و قابل فهمی در مورد مزایای انجام این اقدام و اهمیت آن برای مخاطبان است. هدف این دعوت‌ها ترغیب مخاطبان است تا از فرصت ارائه شده بهره‌برداری کنند و به مسیر طراحی شده توسط بازاریابان قدم گذارند.

CTA اطلاع دهنده

در کال تو اکشن اطلاعات دهنده، اطلاعات جامع و کاملی در مورد عملیات مورد نظر برای مخاطبان ارائه می‌شود تا آن‌ها بتوانند تصمیم به انجام اقدامی مشخص بگیرند. این پاراگراف‌ها شامل توضیحات دقیق درباره مزایا، فرایند و نحوه انجام اقدام مورد نظر هستند. هدف این دعوت‌ها اطلاع‌رسانی دقیق و روشن در مورد اقدام مورد نظر است تا مخاطبان به طور کامل مطلع شوند و بتوانند تصمیم خود را با اطلاعات کافی بگیرند. این نوع دعوت‌ها معمولاً شامل مواردی مانند فواید، قیمت‌ها، شرایط، مراحل انجام و هر گونه اطلاعات مرتبط دیگر با عملیات مورد نظر می‌شوند یا آنها را به کنجکاوی در مورد محصول یا خدمات ترغیب می‌کند. معنوان مثال جملاتی مانند “بیشتر بخوانید” یا “ویژگی های محصول را ببینید”.

فراخوانی برای اقدام اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

با اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید محتوای خود را به مخاطبان گسترده‌تری برسانید و ارتباط بیشتری با آنها برقرار کنید. از مخاطبان خود دعوت کنید که محتوای شما را با دوستان، آشنایان و دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارند تا به افزایش انتشار و پراکندگی محتوا کمک کنند. اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی از طریق دکمه‌ها و لینک‌های مستقیم در محتوای شما انجام می‌شود. همچنین توضیحات جذاب و مختصر، مخاطبان را به اشتراک‌گذاری محتوای شما ترغیب می‌کند. این نوع فراخوانی بیشتر در انتهای خبرنامه ها پست های وبلاگ مشاهده می‌شوند.

خدمات جامع
تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

طراحی گرافیک | موشن گرافیک | فوتوگرافی

کال تو اکشن نظرسنجی و بازخورد

استفاده از کال تو اکشن برای جلب توجه و تحریک مخاطبان به ارائه نظرات و بازخوردهایشان در نظرسنجی‌ها بسیار موثر است. این دعوت‌ها می‌توانند شامل توضیحاتی در مورد اهمیت نقش و نظرات مخاطبان، اطلاعات در مورد فرآیند نظرسنجی یا بازخورد، و مزایای مشارکت در این فرآیندها باشند. همچنین، با ابراز امیدواری برای شنیدن نظرات مخاطبان و تأکید بر ارزش آنها در بهبود محصولات و خدمات، مخاطبان را به مشارکت فعال تر در فرآیندهای بازخوردی تشویق می‌کنید. در این دعوت‌ها، می‌توانید از جمله‌هایی مانند “ما برای نظرات شما ارزش قائلیم و برای ما بسیار مهم هستند” یا “با نظرات شما ما می‌توانیم بهترین خدمات را ارائه دهیم” استفاده کنید تا مخاطبان را به مشارکت و ارائه بازخورد واقعی ترغیب کنید.

کال تو اکشن شخصی

کال تو اکشن شخصی می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان را به اقدام فوری و مستقیم دعوت کنید. در این نوع از فراخوانی‌ها، از جملات مثل “پیشنهاد ویژه مخصوص شما” استفاده می‌شود تا احساس صمیمیت و ضرورت استفاده به مخاطبان القا شود. این دعوت‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا مخاطبان را به انجام یک عمل مشخصی در زمان مشخص تشویق کنید و ایجاد انگیزه برای اقدام فوری برای آنها فراهم شود.

جمع بندی و نکات پایانی

در این مقاله به این پرداختیم که کال تو اکشن چیست و چرا باید از آن در تبلیغات استفاده کنیم. برای آنکه در نقشه سفر مشتری جهت صحیح را به آگاهی آنها برسانیم استفاده از فراخوانی به اقدام ضروری است. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد. چگونگی طراحی و قرارگیری دقیق CTA بصورت متن، دکمه یا لینک دعوت به اقدام می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر رفتار و واکنش‌های مخاطبان بگذارد. شما فرصت دارید تأثیرگذاری این عنصر را بیشتر کنید، از جمله انتخاب رنگ‌ها و سایزهایی که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند. برای ایجاد یک متن جذاب، از جملاتی که به طور مستقیم به انگیزه و نیازهای مخاطبان اشاره کنند و ترغیب به اقدام فوری را در آنها به وجود بیاورند، استفاده کنید.

ما مشتاقیم که نظرات شما را در مورد تجربه و نکات موثر در ایجاد کال تو اکشن برای جلب توجه مخاطبانتان بشنویم. منتظر نظرات شما هستیم.

مرکز مدیریت رسانه ایران

در سراسر ایران شناخته شوید
Search
فهرست مقاله

نظر شما با ارزش است:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برقراری ارتباط سریع

نام و شماره تماس خود را وارد کنید تا در کمتر از 24 ساعت با شما تماس بگیریم