مقدمه
امروزه یکی از مهم ترین روش های تبلیغات و دیده شدن برند یا نام تجاری، استفاده از Out-Of-Home Advertising (ooh) یا تبلیغات خارج از خانه یا به اصطلاح تبلیغات محیطی است.
بیلبوردهای شهری، عرشه پل ها، استرابورد ها، اتوبوس ها و.. از جمله فضاهایی میباشند که میتوانید از آنها برای یک تبلیغ محیطی خوب استفاده نمایید. با استفاده از این روش شما میتوانید آگاهی عمومی را نسبت به کسب و کار خود افزایش دهید و همین موضوع شانس شما را برای رسیدن به اهداف تجاری – اقتصادی تان افزایش خواهد داد.
اهمیت تبلیغات محیطی
زمانی که شما از محیط شهری و فضاهای موجود برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده میکنید، در واقع نام برند و کسب و کار خود را در ذهن بینندهها ثبت خواهید کرد.
فرض کنید تبلیغ شما بر روی یک بیلبورد شهری است. افرادی هستند که در روز از نزدیکی مکان تبلیغ شما عبور خواهند کرد و تبلیغ و نام برند شما را خواهند دید این اتفاق باعث میشود برند شما در ذهن این افراد حک شود و این موضوع ارزش زیادی برای برندسازی خواهد داشت.
انواع
- بیلبورد های شهری
- عرشه پل
- استرابورد
- ایستگاه اتوبوس
- اتوبوس های شهری
- تلوزیون های شهری
توصیه هایی در این رابطه
اگر بودجه شما محدود است، از همان ابتدا، نظرات و ایده های خود را در مورد تبلیغات محیطی بیان کنید. طرح های خود را تا لحظه آخر نهایی نکنید، نظرات موافق و مخالف را بسنجید، بخاطراینکه ویرایش هر یک از عناصر طرح، زمان بر بوده و شما بزرگترین هزینه خود یعنی زمان را از دست خواهید داد.
در صورتی که طراح حرفه ای باشید بازهم می توانید طرح های خود را طراحی کنید. طرح های شما باید جالب و تاثیرگذار باشد. باید طرح های متفاوتی را طراحی کنید. حتما” از قالب های آماده استفاده کنید یا اینکه می توانید این نوع قالب ها را از اینترنت دانلود کنید.
توجه داشته باشید که افراد حرفه ای و استودیوهای طراحی خیلی راحت می توانند در این زمینه کمک کنند. طراحان حرفه ای می توانند عکس هایی با رزولوشن بالایی را تهیه کنند. اگر قبلا” در زمینه طراحی ، تجربه ای ندارید، در این صورت حتما” از افراد حرفه ای کمک بگیرید.
شما میتوانید برای دریافت راهنماییهای لازم در این زمینه، با مرکز مشاوره ما در ارتباط باشید.