دفتر تهران : خیابان سهروردی – کوچه متحیری -پلاک 60 – طبقه اول -واحد 5
دفتر مشهد : بلوار ملک آباد – خیابان فرهاد – فرهاد 22 -ساختمان هنر – طبقه 4 – واحد 24

88749110 – 021
37657545 – 051 –  305-4171- 912 – 0098

چه نوع تبلیغاتی مؤثر است ؟

 

­ وقتی به تبلیغات فکر می کنید اولین تبلیغی که به ذهنتان می رسد چیست؟

ممکن است شما از این تبلیغات خوشتان نیاید ، ولی این جز، تبلیغات مؤثر بوده ، چون شما هنوز آن را به خاطر دارید . در مورد این تبلیغ ، موضوع آزاردهنده چیست ؟ مسأله این است : این آگهی خوب نبود .

مثالی برای شما می آوریم که مربوط به بخشی از یک رمان است ، وسط یک جلسه تجاری ، مردی روی میز سالن کنفرانس تف می کند و می گوید :

جند لحظه پیش مرا در حال انجام کار زشتی دیدید . تف کردن کار زشتیه ، اما این کار مرا همیشه به یاد خواهید داشت .

بعضی از تبلیغات شاید خیلی مورد پسند مردم نباشد ، اما در ترغیب مردم برای خرید مؤثر هستند . بعضی ها تأثیر تبلیغات را با میزان فروش اندازه می گیرند . البته که تبلیغات باید میزان فروش محصول را افزایش دهد ؛ آگهی هایی که در افزایش میزان فروش مؤثر نباشد هر چقدر هم که توجیه شود آگهی بدی است .

وجود این تبلیغات شاید در کوتاه مدت فروش را افزایش دهد ، اما در درازمدت برای صنعت تبلیغات زیان آور است . آگهی های فاقد نکته های ظریف و فاقد عناصر زیبایی شناسی باعث می شود علاقه مردم به دیدن تبلیغات کم شود .

در گذشته دو برند نوشیدنی و یا سه برند خودرو برای انتخاب وجود داشت ؛ اما امروزه اگر برای خرید یک بسته شکلات مراجعه کنید با چندین نوع شکلات و بسته بندی مختلف مواجه می شوید . کار تبلیغاتچی ها از اینجا شروع شد . آن ها باید مخاطب را قانع کنند که محصولشان بهترین نوع در طبقه  کالای خود است . و به این ترتیب تبلیغات مدرنی که میشناسیم متولد شد .

 

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *